POLITYKA PRYWATNOŚCI

Definic­je

Admin­is­tra­tor – Sta­da Pharm Sp. z o.o. z siedz­ibą w Warsza­w­ie, ul. Krakowiaków 44, 02–255 Warsza­wa, wpisaną do rejestru przed­siębior­ców Kra­jowego Rejestru Sądowego prowad­zonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warsza­wy w Warsza­w­ie, XIV Wydzi­ał Gospo­dar­czy Kra­jowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000055428, NIP: 6442902240, o kap­i­tale zakład­owym w wysokoś­ci 1.054.000,00 zł.

Dane osobowe – infor­ma­c­je o oso­bie fizy­cznej ziden­ty­fikowanej lub możli­wej do ziden­ty­fikowa­nia w szczegól­noś­ci na pod­staw­ie iden­ty­fika­to­ra takiego jak imię i nazwisko, numer iden­ty­fika­cyjny, dane o lokaliza­cji, iden­ty­fika­tor inter­ne­towy lub jeden bądź kil­ka szczegól­nych czyn­ników określa­ją­cych fizy­czną, fizjo­log­iczną, gene­ty­czną, psy­chiczną, eko­nom­iczną, kul­tur­ową lub społeczną tożsamość.

Poli­ty­ka – niniejsza Poli­ty­ka pry­wat­noś­ci.

RODO – roz­porządze­nie Par­la­men­tu Europe­jskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w spraw­ie ochrony osób fizy­cznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w spraw­ie swo­bod­nego przepły­wu takich danych oraz uchyle­nia dyrek­ty­wy 95/46/WE.

Ser­wis – ser­wis inter­ne­towy prowad­zony przez Admin­is­tra­to­ra pod adresem https://www.permen.pl

Użytkown­ik – każ­da oso­ba fizy­cz­na odwiedza­ją­ca Ser­wis lub korzys­ta­ją­ca z jed­nej albo kilku usług czy funkcjon­al­noś­ci opisanych w Poli­tyce.

Pli­ki cook­ie – niewielkie pli­ki tek­stowe zapisy­wane na urządze­niu Użytkown­i­ka pod­czas korzys­ta­nia z Ser­wisu oraz wszelkie inne podob­ne tech­nolo­gie służące do zbiera­nia infor­ma­cji o akty­wnoś­ci Użytkown­i­ka w Ser­wisie. Pli­ki cook­ie mogą pochodz­ić od Admin­is­tra­to­ra lub od zau­fanych part­nerów Admin­is­tra­to­ra.

§1. Wstęp
  1. Celem niniejszej Poli­ty­ki jest prze­jrzyste przekazanie Użytkown­ikowi infor­ma­cji doty­czą­cych gro­madzenia i przetwarza­nia danych osobowych w ramach Ser­wisu, a także sposobu ochrony tych danych.
  2. Niniejsza Poli­ty­ka ma zas­tosowanie wyłącznie do Ser­wisu dostęp­nego pod adresem: https://www.permen.pl co oznacza, że nie doty­czy ona innych wit­ryn inter­ne­towych należą­cych czy zarządzanych przez Admin­is­tra­to­ra.
  3. Wszelkie pyta­nia doty­czące ochrony pry­wat­noś­ci w niniejszym ser­wisie moż­na kierować na adres: iod.pl@stada.com.
§2. Przetwarzanie Danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu
  1. w związku z korzys­taniem przez Użytkown­i­ka z Ser­wisu Admin­is­tra­tor zbiera dane w zakre­sie niezbęd­nym do świad­czenia poszczegól­nych ofer­owanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarza­nia Danych osobowych gro­mad­zonych pod­czas korzys­ta­nia z Ser­wisu przez Użytkown­i­ka.
§3. Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych w Serwisie

Korzys­tanie z Ser­wisu

  1. Dane osobowe wszys­t­kich osób korzys­ta­ją­cych z Ser­wisu przetwarzane są przez Admin­is­tra­to­ra:

    • w celu świad­czenia usług drogą elek­tron­iczną w zakre­sie udostęp­ni­a­nia Użytkown­ikom treś­ci gro­mad­zonych w Ser­wisie – wów­czas pod­stawą prawną przetwarza­nia jest niezbęd­ność przetwarza­nia do wyko­na­nia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

    • w celu ustal­e­nia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeni­a­mi – pod­stawą prawną przetwarza­nia jest prawnie uza­sad­niony interes Admin­is­tra­to­ra (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), pole­ga­ją­cy na ochronie jego praw.

Kon­takt

  1. Admin­is­tra­tor zapew­nia możli­wość skon­tak­towa­nia się z nim za pośred­nictwem podanego w zakład­ce kon­takt” adresu e‑mail. Sko­rzys­tanie z przyjętej formy kon­tak­tu wyma­ga poda­nia Danych osobowych niezbęd­nych do naw­iąza­nia kon­tak­tu z Użytkown­ikiem i udzie­le­nia odpowiedzi. Użytkown­ik może podać także inne dane w celu ułatwienia kon­tak­tu lub obsłu­gi zapy­ta­nia. Podanie wszel­kich danych jest dobrowolne.

  2. Dane osobowe są przetwarzane w celu  udzie­le­nia odpowiedzi nadaw­cy wiado­moś­ci – pod­stawą prawną przetwarza­nia danych jest uza­sad­niony interes Admin­is­tra­to­ra jakim jest obsłu­ga przy­chodzą­cych zapy­tań, tj. art. 6 ust. 1 lat. f RODO)

Gdzie kupić pro­dukt

  1. w Ser­wisie zna­j­du­ją się odnośni­ki do stron inter­ne­towych, za pomocą których Użytkown­ik może zamówić lub zamówić pro­dukt opisy­wany w Ser­wisie.

  2. po kliknię­ciu w odnośnik Użytkown­ik jest przekierowywany na stronę pod­mio­tu trze­ciego nieza­leżną od Ser­wisu, której właś­ci­cielem i admin­is­tra­torem danych osobowych jest ten pod­miot trze­ci.

  3. Admin­is­tra­tor zale­ca zapoz­nanie się z poli­tyka­mi pry­wat­noś­ci stron pod­miotów trze­ci­ch:

§4. Pliki cookie

do czego służą Pli­ki cook­ie?

  1. Wyko­rzys­tu­je­my Pli­ki cook­ie, aby umożli­wić Użytkown­ikowi dostęp do Ser­wisu i ułatwić korzys­tanie z niego.
  2. Uży­wamy również Plików cook­ie w celach mar­ketingowych i anal­i­ty­cznych – jed­nak wyłącznie gdy Użytkown­ik wyraz­ił na to zgodę przy pier­wszym wejś­ciu do ser­wisu lub w późniejszym cza­sie poprzez zmi­anę ustaw­ień Plików cook­ie.

Jakie rodza­je Plików cook­ie są wyko­rzysty­wane w Ser­wisie?

  1. Stosowane w Ser­wisie Pli­ki cook­ie dzielą się na następu­jące kat­e­gorie:

RODZAJ

OPIS

Niezbędne/Kluczowe Pli­ki cook­ie

Te Pli­ki cook­ie są instalowane, aby zapewnić Użytkown­ikowi dostęp do Ser­wisu i jego pod­sta­wowych funkcji, nie wyma­ga­ją zatem zgody Użytkown­i­ka. Bez niezbęd­nych Plików cook­ie Admin­is­tra­tor nie był­by w stanie świad­czyć Użytkown­ikom usług w ramach Ser­wisu.

Opcjon­alne Pli­ki cook­ie

z tych Plików cook­ie Admin­is­tra­tor korzys­ta wyłącznie wtedy, gdy Użytkown­ik wyrazi na to zgodę. Są to Pli­ki cook­ie:

♣ funkcjon­alne – pozwala­ją na zapamię­tanie pref­er­encji lub wyborów Użytkown­ików (takich jak nazwa użytkown­i­ka, język, rozmi­ar tek­stu lub inne ele­men­ty, które moż­na dos­tosować) i dostar­czanie użytkown­ikom sper­son­al­i­zowanych treś­ci w ramach Ser­wisu;

♣ anal­i­ty­czne – umożli­wia­ją sprawdze­nie licz­by wiz­yt i źródeł ruchu w Ser­wisie. Poma­ga­ją rozpoz­nać, które strony są mniej lub bardziej pop­u­larne, i zrozu­mieć, jak użytkown­i­cy porusza­ją się po stron­ie. Dzię­ki temu Admin­is­tra­tor może popraw­iać wyda­jność Ser­wisu. 

Czy w ser­wisie są wyko­rzysty­wane Pli­ki cook­ie pod­miotów trze­ci­ch?

    1. Wyko­rzys­tu­je­my Pli­ki cook­ie pochodzące od współpracu­ją­cych z Admin­is­tra­torem pod­miotów trze­ci­ch. Są to dostaw­cy usług anal­i­ty­cznych. Więcej infor­ma­cji zna­j­du­je się w poniższej tabeli:
PODMIOT TRZECI 

OPIS

Google Ire­land Lim­it­ed

 

w ramach Ser­wisu wyko­rzys­tu­je­my usługę anal­i­ty­czną – Google Ana­lyt­ics, która sto­su­je Pli­ki cook­ie w celu anal­izy licz­by Użytkown­ików odwiedza­ją­cych Ser­wis.

Więcej infor­ma­cji na tem­at Google Ana­lyt­ics zna­j­du­je się w Poli­tyce pry­wat­noś­ci Google

​​

Google Ire­land Lim­it­ed

 

w ramach Ser­wisu wyko­rzys­tu­je­my usługę tłu­maczeniową – Google Trans­late, które sto­su­je pli­ki cook­ie w celu przy­go­towa­nia tłu­maczenia strony na wybrany przez Użytkown­i­ka język. Pli­ki cook­ie są instalowane na urządze­niu Użytkown­i­ka wyłącznie w przy­pad­ku tłu­maczenia Ser­wisu na innych język przy uży­ciu Google Trans­late. 

Więcej infor­ma­cji na tem­at Google Trans­late zna­j­du­je się w Poli­tyce pry­wat­noś­ci Google

Google Ire­land Lim­it­ed

 

w ramach Ser­wisu wyko­rzys­tu­je­my usługę YouTube Video dzię­ki której może­my udostęp­nić Użytkown­ikom filmy umieszc­zone w ser­wisie YouTube. Pli­ki cook­ie są instalowane na urządze­niu Użytkown­i­ka wyłącznie w przy­pad­ku korzys­ta­nia z mate­ri­ałów video. 

Więcej infor­ma­cji na tem­at usłu­gi dostar­czanej przez YouTube Video zna­j­du­je się w Poli­tyce pry­wat­noś­ci YouTube apps

Meta Plat­forms Ire­land Ltd.

 

Aby zapewnić Użytkown­ikowi możli­wość udostęp­ni­a­nia treś­ci zamieszc­zonych w Ser­wisie, w medi­ach społecznoś­ciowych sto­su­je­my pli­ki cook­ie dostar­czane przez dostaw­cę Face­booka.

Więcej infor­ma­cji na tem­at usłu­gi dostar­czanej przez Face­booka zna­j­du­je się w Poli­tyce pry­wat­noś­ci Meta

Jak moż­na zmienić ustaw­ienia w zakre­sie Plików cook­ie?

  1. w Ser­wisie stosowana jest plat­for­ma zarządza­nia zgo­da­mi (CMP), która ułatwia Użytkown­ikom zarządzanie pref­er­enc­ja­mi doty­czą­cy­mi Plików cook­ie.
  2. CMP udostęp­nia Użytkown­ikowi następu­jące funkcjon­al­noś­ci:
    • uzyskanie szczegółowych infor­ma­cji o wyko­rzysty­wanych w Ser­wisie Plikach cook­ie;
    • wyrażanie i wyco­fy­wanie zgody na wyko­rzysty­wanie opcjon­al­nych Plików cook­ie;
    • zarządzanie wcześniejszy­mi ustaw­ieni­a­mi Plików cook­ie.
  3. CMP uruchamia się przy pier­wszym wejś­ciu na stronę. Użytkown­ik może ją także uru­chomić poprzez:
    • kliknię­cie w sym­bol przed­staw­ia­ją­cy odciska pal­ca widoczny w Ser­wisie;
    • uru­chomie­nie przeglą­dar­ki w try­bie incog­ni­to;
    • usunię­cie plików cook­ie za pomocą ustaw­ień przeglą­dar­ki i ponowne wczy­tanie strony.


Zmi­ana ustaw­ień Plików cook­ie z poziomu przeglą­dar­ki

  1. Przeglą­dar­ka inter­ne­towa Użytkown­i­ka powin­na zapew­ni­ać możli­wość zmi­any ustaw­ień tak, aby odrzu­cić, usunąć lub zablokować określone Pli­ki cook­ie. pod tymi linka­mi zna­j­du­ją się odpowied­nie infor­ma­c­je dla najbardziej pop­u­larnych przeglą­darek:
  2. Pli­ki cook­ie oznac­zone jako Niezbędne/Kluczowe są niezbędne do funkcjonowa­nia Ser­wisu, zmi­ana ustaw­ień przeglą­dar­ki poprzez wyłącze­nie ich może spraw­ić, że niek­tóre usłu­gi Ser­wisu nie będą dzi­ałać praw­idłowo.
§5. Wtyczki mediów społecznościowych
  1. w ramach funkcjon­al­noś­ci Ser­wisu, aby umożli­wić Użytkown­ikowi dostęp do kanałów prowad­zonych przez Admin­is­tra­to­ra wyko­rzys­tu­je­my wty­cz­ki mediów społecznoś­ciowych z sieci Face­book i Insta­gram.
  2. Wty­cz­ki są oznac­zone logiem każdego z wyżej wymienionych dostaw­ców lub dodatkiem w zakre­sie przy­cisków Lubię to” czy Udostęp­nij”.
  3. Przy wyko­rzysty­wa­niu wty­czek sto­su­je­my mech­a­nizm tzw. pod­wójnego kliknię­cia, co oznacza, że pod­czas korzys­ta­nia z Ser­wisu żadne dane nie są przekazy­wane dostaw­cy wty­cz­ki. Dopiero w momen­cie kliknię­cia w daną wty­czkę przez Użytkown­i­ka, dostaw­ca wty­cz­ki otrzy­mu­je infor­ma­c­je o jej wywoła­niu, zaś dane Użytkown­i­ka są przekazy­wane do dostaw­cy.
  4. Jeżeli nie chcesz aby two­je dane trafiły do dostaw­cy wty­cz­ki – przed kliknię­ciem w wty­czkę wymarz Pli­ki cook­ie i wyloguj się z por­tali społecznoś­ciowych.
  5. Każdy dostaw­ca wty­cz­ki posi­a­da włas­ną poli­tykę pry­wat­noś­ci, z której treś­cią moż­na zapoz­nać się wchodzą na strony poszczegól­nych dostaw­ców. Admin­is­tra­tor nie ma wpły­wu na zakres danych zbier­anych przez dostaw­ców wty­czek.
  6. Szczegółowe infor­ma­c­je na tem­at dostaw­ców wty­czek możesz znaleźć po poniższy­mi linka­mi:
§6. Okres przetwarzania Danych osobowych
  1. Okres przetwarza­nia danych przez Admin­is­tra­to­ra zależy od rodza­ju świad­c­zonej usłu­gi i celu. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świad­czenia usłu­gi nie dłużej niż 12 miesię­cy lub do cza­su wyco­fa­nia wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprze­ci­wu wzglę­dem przetwarza­nia danych w przy­pad­kach, gdy pod­stawą prawną przetwarza­nia danych jest prawnie uza­sad­niony interes Admin­is­tra­to­ra.
  2. Okres przetwarza­nia danych może być przedłużony w przy­pad­ku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustal­e­nia i dochodzenia ewen­tu­al­nych roszczeń lub obrony przed roszczeni­a­mi, a po tym cza­sie jedynie w przy­pad­ku i w zakre­sie, w jakim będą wyma­gać tego przepisy prawa. po upły­wie okre­su przetwarza­nia dane są nieod­wracal­nie usuwane lub anon­i­mi­zowane.
§7. Uprawnienia Użytkownika
  1. Użytkown­ikowi przysługu­je pra­wo dostępu do treś­ci danych oraz żąda­nia ich spros­towa­nia, usunię­cia, ograniczenia przetwarza­nia, pra­wo do przenoszenia danych oraz pra­wo wniesienia skar­gi do organu nad­zor­czego zaj­mu­jącego się ochroną Danych
  2. Użytkown­ikowi przysługu­je również pra­wo wniesienia sprze­ci­wu wzglę­dem przetwarza­nia danych, które odby­wa się w opar­ciu o prawnie uza­sad­niony interes Admin­is­tra­to­ra.
  3. w zakre­sie, w jakim dane Użytkown­i­ka przetwarzane są na pod­staw­ie zgody, moż­na tę zgodę wyco­fać w dowol­nym momen­cie, kon­tak­tu­jąc się z Admin­is­tra­torem poprzez adres email: pl@stada.com lub lis­town­ie na adres siedz­i­by Admin­is­tra­to­ra.
  4. Użytkown­ik może także złożyć skargę do Organu Nad­zor­czego w związku z przetwarzaniem danych osobowych – Organem Nad­zor­czym jest Prezes Urzę­du Ochrony Danych Osobowych.
§8. Odbiorcy Danych osobowych
  1. w związku z real­iza­cją usług Dane osobowe będą ujaw­ni­ane zewnętrznym pod­miotom, w tym w szczegól­noś­ci dostaw­com usług IT pozwala­ją­cym na praw­idłowe korzys­tanie z Ser­wisu oraz dostaw­com cook­ies, w przy­pad­ku udzie­le­nia na to zgody.
  2. Admin­is­tra­tor zas­trze­ga sobie pra­wo ujawnienia wybranych infor­ma­cji doty­czą­cych Użytkown­i­ka właś­ci­wym organom bądź osobom trzec­im, które zgłoszą żądanie udzie­le­nia takich infor­ma­cji, opier­a­jąc się na odpowied­niej pod­staw­ie prawnej oraz zgod­nie z przepisa­mi obow­iązu­jącego prawa.
§9. Przekazywanie Danych osobowych poza EOG
  1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europe­jskim Obszarem Gospo­dar­czym (EOG) różni się od tego zapew­ni­anego przez pra­wo europe­jskie. z tego powodu Admin­is­tra­tor przekazu­je Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnie­niem odpowied­niego stop­nia ochrony, przede wszys­tkim poprzez:
    • współpracę z pod­mio­ta­mi przetwarza­ją­cy­mi Dane osobowe w państ­wach, w odniesie­niu do których została wydana stosow­na decyz­ja Komisji Europe­jskiej doty­czą­ca stwierdzenia zapewnienia odpowied­niego stop­nia ochrony Danych osobowych, lub
    • stosowanie stan­dar­d­owych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europe­jską, lub
    • stosowanie wiążą­cych reguł kor­po­ra­cyjnych zatwierd­zonych przez właś­ci­wy organ nad­zor­czy.
§10. Bezpieczeństwo Danych osobowych
  1. Admin­is­tra­tor na bieżą­co prowadzi anal­izę ryzy­ka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bez­pieczny – zapew­ni­a­ją­cy przede wszys­tkim, że dostęp do danych mają jedynie oso­by upoważnione i jedynie w zakre­sie, w jakim jest to niezbędne ze wzglę­du na wykony­wane przez nie zada­nia. Admin­is­tra­tor dba o to, by wszys­tkie oper­ac­je na Danych osobowych były reje­strowane i dokony­wane jedynie przez uprawnionych pra­cown­ików i współpra­cown­ików.
  2. Admin­is­tra­tor pode­j­mu­je wszelkie niezbędne dzi­ała­nia, by także jego pod­wykon­aw­cy i inne pod­mio­ty współpracu­jące dawały gwarancję stosowa­nia odpowied­nich środ­ków bez­pieczeńst­wa w każdym przy­pad­ku, gdy przetwarza­ją Dane osobowe na zlece­nie Admin­is­tra­to­ra.
§11. Dane kontaktowe
  1. Kon­takt z Admin­is­tra­torem jest możli­wy poprzez adres email: iod.pl@stada.com lub lis­town­ie na adres siedz­i­by admin­is­tra­to­ra.
§12. Zmiany Polityki prywatności
  1. Poli­ty­ka jest na bieżą­co wery­fikowana i aktu­al­i­zowana w razie zmi­an w zakre­sie ofer­owanych Usług, stosowanych narzędzi, real­i­zowanych pro­cesów czy now­eliza­cji prawnych w zakre­sie w jakim doty­czą kwestii w niej zawartych.
  2. Aktu­al­na wer­s­ja Poli­ty­ki została przyję­ta i obow­iązu­je od [Konieczne wskazanie daty].